Alles op een rijtje

Veel gestelde vragen

Wellicht staat het antwoord op de vraag die jij ook hebt hiertussen

  • Ik wil beginnen met sporten, maar hoe weet ik wat er bij mij past?

    Bij ons kun je een gratis proefles volgen. Inschrijven gaat heel gemakkelijk via onze app (of via het menu hier rechtsboven “Nu inschrijven” en dan “Proefles”). Kies een dag, datum en het soort les dat je wilt volgen en jouw proefles staat gereserveerd. Is het niet wat je zoekt? Probeer een proefles van een andere groepsles tot je jouw favoriet gevonden hebt.

  • Wanneer kan ik beginnen met sporten als ik mij heb ingeschreven?

    Je kunt direct beginnen met sporten zodra je bent ingeschreven.

  • Vanaf welke leeftijd kan er bij jullie getraind worden?

    Wij hebben lessen voor jeugd, volwassenen en ouderen.

    Je kunt bij ons sporten vanaf  4 jaar.

  • Ik heb geen ervaring met sporten, is dat een probleem?

    Nee, hoor! Wij hebben een team van professionele trainers en begeleiders die je helpen om veilig te sporten.

  • Hoe activeer ik de Elhatri App?

    Download de app vanuit de Play Store of de App Store op jouw telefoon. Je kunt ‘m meteen gebruiken. Ben je al ingeschreven bij de sportschool, dan kun je jouw gegevens bekijken en lessen reserveren als je inlogt.

    Kies de knop “inloggen”. De app vraagt naar jouw inloggegevens. Met het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij jouw inschrijving bij Sportcentrum Elhatri kun je een (nieuw) wachtwoord aanvragen. Je ontvangt een e-mail met een link om jouw wachtwoord in te stellen. Vervolgens kun je inloggen met het mailadres en bijbehorende wachtwoord.

  • Waar kan ik mijn spullen opbergen tijdens het sporten?

    Tijdens het sporten kun je jouw spullen in een van de kluisjes plaatsen aan de fitnesszijde (gratis, €1,- borg). Bij de vechtsporten kun je je spullen netjes in je tas doen en de tas naast de mat zetten. Laat geen waardevolle spullen achter in de kleedkamer.

  • Hoe kan ik mijn basisgegevens (adres/ rekeningnummer etc.) bij jullie wijzigen?

    Je kunt deze wijzigingen kosteloos doorgeven aan de balie bij onze vestiging via een wijzigingsformulier of door een mail te sturen naar administratie@elhatri.nl.

  • Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen?

    Om een abonnement te wijzigen, kun je een wijzigingsformulier invullen. Dit kan aan de balie bij onze vestiging in Eindhoven. Aan deze wijziging zijn €7,50 administratiekosten verbonden. Het wijzigen naar een duurder abonnement is gratis.

  • Ik ben mijn clubpas kwijt, wat nu?

    We maken een nieuwe clubpas voor je aan. Hiervoor betaal je €10 borg.  De oude is dan automatisch niet meer geldig.

    Mocht je de oude pas terugvinden (en hij is in goede staat), kun je ‘m inleveren. Dan krijg je daar de door jouw betaalde borg voor terug.

  • Wat moet ik doen als een automatische afschrijving van mijn abonnementsgeld is mislukt?

    Als een automatisch incasso mislukt, ontvang je een melding via de mail.
    In deze melding staan bankgegevens die je kunt gebruiken om het openstaande bedrag alsnog te betalen.

  • Hoe weet ik of er lessen zijn?

    In onze app en op de website kun je onze openingstijden en een overzicht van vakanties/feestdagen terugvinden. Hier staat ook bij wanneer lessen uitvallen.

  • Ik kan deze keer niet op mijn gebruikelijke dag sporten. Mag ik mijn les inhalen of op een andere dag sporten?

    Bij jeugdlessen (t/m 13 jaar) is het helaas niet mogelijk om op een andere dag of in een andere week een les in te halen, tenzij je een abonnement  voor 3x of meer per week hebt.

    Volwassenen en jeugd vanaf 14 jaar mogen zelf de dag in de week kiezen dat ze sporten. Heb je een onbeperkt abonnement, dan mag je sporten wanneer het jou uitkomt. Heb je een abonnement voor 1x of 2x per week kun je alleen in dezelfde week jouw les inhalen (en niet de week erna) want het (maximale) aantal lessen per week waar jouw abonnement voor geldt mag je niet overschrijden.

  • Ik ga 2 weken met vakantie (of het is Ramadan), moet ik mijn contributie door blijven betalen?

    Ook als je niet komt sporten, loopt het abonnement gewoon door, dus ook de betaling van de contributie. Vakanties, speciale gelegenheden zoals de Ramadan en officiële feestdagen waarop bijvoorbeeld de sportschool gesloten is, zijn al verrekend met de de hoogte van de contributie.

  • Ik ben geblesseerd/geopereerd/ziek en kan langere tijd niet sporten. Moet ik toch blijven betalen?

    Indien een deelnemer als gevolg van blessure of ziekte in het geheel niet in staat is van de faciliteiten gebruik te maken is het mogelijk op vertoon van een medische verklaring het abonnement tijdelijk te deactiveren. De deactivatie loopt tot de deelnemer weer mag sporten.

    Bij overige redenen kan het abonnement ook gepauzeerd worden, maar dan geldt een minimum deactivatie van 3 maanden en een maximum van 6 maanden.

    Een verzoek tot deactivatie kan ingediend worden via het wijzigingsformulier dat verkrijgbaar is bij de balie.

  • (Hoe) kan ik mijn abonnement opzeggen?

    Opzeggen kan als de minimum looptijd van het abonnement voorbij is. Bij jeugdabonnementen is de minimum looptijd 6 maanden en bij abonnementen voor jeugd en vanaf 14 jaar en volwassenen is de minimum looptijd 12 maanden.

    Zeg jouw abonnement op minimaal 1 maand voor het begin van de maand/betalingsperiode waarin je wil dat het abonnement stopt. Er is een opzegtermijn van 1 maand. Tijdens het opzegtermijn kun je gewoon nog doorsporten. Lever daarna jouw clubpasje in, dan ontvang je jouw borg terug.

    Een opzegging is alleen geldig indien voorzien van een handtekening van de abonnementhouder (of van de ouders/verzorgers bij minderjarigen). Dit kan met een brief per (aangetekende) post of via ons opzegformulier. Dit formulier is verkrijgbaar bij de balie.

    Het formulier kun je aan de balie inleveren aan de Raedeckerstraat 11 te Eindhoven of bij de lesgever van één van onze karatelocaties. Gezien de betrouwbaarheid van deze methode heeft dit onze voorkeur. De datum van ontvangst wordt dan meteen op dit formulier vermeld.

    Indien je dit formulier per post of de scan van dit formulier per e-mail naar ons verstuurd, is het belangrijk dat je controleert of wij jouw opzegging daadwerkelijk (en op tijd) hebben ontvangen. Zorg dat dit formulier op tijd bij ons binnen is (minimaal 1 maand voor aanvang van de nieuwe betalingsperiode).

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.